Kars'taki Kızlar ve Ben..




İşimi kendim için bir okul olarak görüyorum. Beni olgunlaştıran, geliştiren, farkındalığımı arttıran...

İlk projem ''Kars'taki Kızlar İlerliyor'' oldu. Kız çocuklarının okullaştırılmasının arttırılması amacıyla hazırlanan bir AB projesi. Hem Kars'ta 350 kıza dokudu hem de İstanbul'da Meltem'e..

1 yıl süren projeyi mükemmel bir ekip çalışmasıyla tamamladık. Proje sonunda elde edilen bazı sonuçları kısaca paylaşıyorum.

  • Proje 12 ayda tamamlandı
  • 3 bilgisayar atölyesi kuruldu
  • 118 kız öğrenci Temel Bilgisayar, 30 kız öğrenci Formasyon ve 27 kız öğrenci Sağlık Meslek Becerisi eğitimi aldı
  • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda yapılan 4 seminere 77 veli katıldı 
  • 83 öğretmen “iletişim becerileri” ve “motivasyon” eğitimi aldı
  • 364 kız öğrenci Mor Sertifika Programına katıldı
  • 3 motivasyon toplantısına 374 kız öğrenci ve 12 rol model katıldı
  • 45 kız öğrenci iletişim becerileri eğitimi aldı

Bu verileri, ''Hislerini, gördüklerini yazmışsın ama sonuç ne?'' diye soracak olan arkadaşlarım için yazdım. Günün sonunda tüm okuyucularımı düşünmem lazım.


 

İstanbul'da yaşayınca kargaşadan, daimi koşturmadan farkına varmadığımız, en azından benim sadece çocukluğumdan aklımda kalan, kaybedilen, belki de unutulan çoğu değeri ''Kars'taki Kızlar İlerliyor'' projesinde görev aldığım süreçte tekrar hatırladım.

Birilerine dokunmak, değiştirebilmek veya ''bazı sosyal, kültürel, siyasi'' nedenlerden değiştiremiyor olsan bile hayatı boyunca dilinden düşüremeyeceği hatıralar bırakmak.. Gözlerindeki ışığı görmek. Hani bir reklam vardı ya.. ''Paha biçilemez..''  

Benim abim olduğu için bir kız kardeşim olması nasıl bir duygu bilemez, biraz da özenirdim. Şimdi uzak mesafeleri birbirimize duyduğumuz güven ve sevgiyle yakınlaştırdığımız 350 kız kardeşim var. Facebook üzerinden hepsiyle iletişimde kalmaya, sorunlarını, sevinçlerini paylaşmaya çalışıyorum. Bir fırsat bulup, tekrar gitmek kızlarla yurt odalarında ''dedikodu'' yapmak istiyorum.



Kızlarımın yeri ayrı ama bir de Kars'ta uzun yıllar süreceğine inandığım dostluklar edindim. Sevgili Çiğdem Karataş ve Neziha Aslan'ın yürekten, samimi yaklaşımları ve sohbetleri ile her Kars ziyaretime heyecanla gider olmuştum..
Kars, beni geliştiren, olgunlaştıran, aslında kaybolmamış olan bazı değerleri hatırlatan ve onları en zirvede yaşamamı sağlayan bir yer oldu.
Ben Kars'ı, Kars beni çok sevdi..
Ben dahasını yazmayayım.. Burnumda tüttü :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balayında Phuket- 2017 Güncel Bilgiler

Geleceğin Kadın Liderleri başarıya koşuyor! Tebrikler Ebru Tatar

Fazıl Oral Diyor Ki