Balayında Phuket- 2017 Güncel Bilgiler




Balayı tercihi çok önemli ve bu önemli tatil titizlikle hazırlanmalı.

Phuket'e gitmeden önce sıkı bir araştırma yaptım. Bu sırada blog yazıları ufuk açtı. Ben de benden sonraki çiftlere katkısı olması amacıyla 2017'ye dair Phuket notlarımı paylaşayım istedim. 

Soru- cevap gidiyorum, aklınıza takılan bir şey olursa ayrıca sorabilirsiniz. 

Hangi havayolu ile gittiniz?
  • Biz benim garanticiliğimden Türk Havayolları ile gittik ve döndük. 
  • İstanbul- Bankong- Phuket / 5.000 TL (Gidiş Dönüş 2 kişi)
  • Bileti bavul.com'dan aldım. Hiç bir sorun olmadı. Hatta bilet saati 10 dakika ileri alındığında bile arayıp, bilgi veriyorlar. 
  • Balayı tarihinden 6 ay önce bir kaç aktarmalı gitmek isterseniz daha da uyguna gidebilirsiniz. 2-3 bin  TL civarında
Vize durumu nedir?
  • Türkiye'de herhangi birşey yapmanıza gerek yok. Biz Bankong'a geldiğimizde bilet kontrolünün yapılacağı yere gittik bir form verdiler onu doldurduk, onayladılar. 
  • Bu vize durumu havayolu şirketine göre de değişiyor olabilir. Daha önce Phuket'e gitmiş olan arkadaşlarım biz uçakta doldurmuştuk dedi. 
  • Sonuç olarak ahiret soruları yok. Pasaport bilgileri, neden geldiğin, kalacağın otelin adresi, ne kadar kalacağın, dönüş uçağının bilgileri vb. sorular var. 
Ne kadar süreyle gittiniz? 

  • 10 gün kaldık. 10 günü de dolu dolu Phuket'te değerlendirdik. 

Nerede kaldınız?
  • Hem şehir merkezinde hem de egzotik bir hotel'de kalalım istedik. Bu özellikte çok alternatif yok. 
  • Şehir merkezinde kalırsanız sokaklarda yapılan yemekler, sıcakla birleşince perişan olursunuz. Camımı açayım, bir oksijen alayım diyemezsiniz.
  • Egzotik bir yer olsun bol bol fotoğraf çekelim derseniz de şehir merkezinden uzaklaşırsınız. 
  • Biz ikisinin bir arada olduğu Sea Sun Sand Hotel'de kaldık. Hotel'in girişi şehir merkezinden yapılıyor. Lobide gerekli işlemleri yaptıktan sonra 3 asansör değiştirerek odanıza varıyorsunuz.
  • Otelde hiç bir problem yaşamadık, çok çok memnun kaldık. 
  • Balkonlu, jakuzi küvetli genelde balayı çiftlerinin tercih ettiği odayı seçtik. 
  • Rezervasyonu booking.com üzerinden yaptım. Otel'e varınca ödemeli seçeneğini seçtiğimden fiyatı biraz daha arttı ama ilk gidişte odayı görmeden ödeme yapmak istemedim. Ama siz yapabilirsiniz, deneyimle sabit. 
  • Özel not: Seyahatten önce hotel'e e-posta atıp rezervasyonunuzu teyit ediniz ve balayınız için geldiğinizi belirtiniz. Ben öyle yaptım garantiye aldım. Bir de tabi bu durumda hotel'in size özel sürprizleri de olabiliyor. 
Mayıs ayında evlenen bir çift için Phuket iyi bir tercih midir? 
  • Biz 7 Mayıs-17 Mayıs tarihleri arasında Phuket'teydik. Öncesinde muson yağmurları başladığı için endişelenmedim değil. Ama hotel'e e-posta attım. Yağmurlar başlıyor ama o kadar şiddetli değil dedi.
  • Aşırı sıcak, az yağışlı geçti.
  • Islansanız da anında kuruyorsunuz.
  • Yağmur moralinizi bozmasın biz bazı günler yağmur yağsın diye dua ettik :) 
Neler Yapılır?

  • Hotel'inizdeki tur masasından birşey almayın. Her sokakta adım başı tur satanlar mevcut. Hem de daha uygun. Güler yüzle bol bol pazarlık yapın. İlk sorduğunuz yerden almayın. Bir kaç tanesinden fiyat aldıktan ve hepsiyle pazarlık yaptıktan sonra en uygunuyla anlaşın. Her ne turu olursa olsun sabah sizi gelip, otelinizin önünden alıyorlar. 
  • Phi phi ve James Bond adaları zaten zirve turlar. Herkesin mutlaka gittiği.. Biz turlardaki yemekleri yiyemedik. Gayet yiyen ve memnun olanlar vardı ama patates kızartmasıyla daha mutluyduk. Bu turlara ek olarak şehir turu aldık. Çok kapsamlı birşey değildi. Güzelliği Big Buda'ya gitmemiz ve Safari yapmamız oldu. 
  • Bizim Hotel'in önünde sürekli taksiler mevcuttu, onlarla da güzelce pazarlık yapmayı unutmuyorsunuz. Biriyle anlaşıp outlet'e gittik. Ucuz değil. Türkiye'yle hemen hemen aynı ama gittiğimize de pişman olmadık. 
  • İnci fabrikasını gezdik, incilerin nasıl yapıldığını, türlerini, kalitelerini, orjinalle sahte inci nasıl ayırt edilir yöntemlerini anlattılar. Tabi ki inci cennetine gitmişken almamak olmaz. İncimizi aldık. 
  • Masaj masaj masaj! en en en önemli aktivitemizdi. İstisnasız her gün yaptırdık. Her salona girmemenizi tavsiye ederim. No sex yazanları tercih etmeniz lazım :) Bir çok salonu denedik ancak benim aklımda yer edenler; C & N Hotel'in masaj salonu. Çok lüks değil ama müthiş masaj yapıyorlar. Let's Relax Spa genel masaj salonlarından biraz daha pahalı, lüks ama başarılı.
  • Patong'daki Bangla Road'da Illusion adından bir gece klubü var. Tek kelimeyle müthiş, dj, ses sistemi, show'lar harika, harika, harika
  • Yerel yemekleri tatmadım bile. En iyi restoranları arasında olan Savoye'de bile damak tadıma uygun birşey bulamadım. Aslında biraz da kokudan kaynaklı iştah kapanması yaşamış olabilirim :)
  • Yemek benim için problemdi ta kiiii Wine Collection'ı keşfedene kadar. Avrupa mutfağı yapıyor ve de tam damak tadımıza uygun. Güler yüz, ilgi alaka da çok iyi. 
  • Hooters'da daha çok hamburger, patates, kajun tavuk gibi yaramazlık yapmak isteyeceğiniz yemekler mevcut. Garson kızların dans gösterileri oluyor. Eğlenerek karnınızı doyurabilirsiniz. 
  • Hiç birşey yiyemezseniz Burger King var. Kendinizi evinizde hissedin :)
  • Kalıcı oje, tırnak bakımı vb. yaptıracaksınız Wine Collection'ın hemen yanındaki bembeyaz tırnak merkezini öneririm. Ben tırnaklarımı hiç bu kadar sağlıklı görmemiştim. 
  • Belli dönemlerde kurulan pazarları var. Aynı bizim Cumartesi pazarı gibi :) Herşeyi bulabilirsiniz. Denk gelirseniz mutlaka mutlaka gidin.
  • Ressamların küçük dükkanlarında çok uygun fiyata sattığı tablolardan alabilirsiniz. Gerçekten müthişler. Uçak için çıtalarından çıkartıp, taşıyabileceğiniz formata getiriyorlar.
Aklıma gelenler şimdilik böyle. Aklınızda farklı sorular olursa iletişime geçebilirsiniz. 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Geleceğin Kadın Liderleri başarıya koşuyor! Tebrikler Ebru Tatar

Fazıl Oral Diyor Ki